Każdy kto chodź przez chwilę miał jakąkolwiek styczność z konsolą PlayStation słyszał o Gran Turismo, najpopularniejszej serii wyścigów na konsolę wyprodukowaną przez Sony.

PSX, PS2, PS3 i PS4 wkrótce, seria GT jest obecna na każdej generacji konsol. Najnowsza, piąta część daje nam możliwość gry przez sieć, tryb kariery, w której wspinamy się w hierarchii kierowcy wyścigowego oraz (uwaga) jako manager stajni wyścigowej. Pierwszy i drugi typ dość przyjemny, jak to Gran Turismo, prawie symulacja ale jeszcze trochę arcade. Jeśli ktoś szuka typowej symulacji to odesłałbym go raczej do PC-towego Life for speeda.

Grafika przynajmniej mnie nie zachwyciła, jest ładna i przyjemna dla oka ale porównując ją chociażby do KillZone 2 wypada miernie. Ponad to nie wszystkie pojazdy mają zrobiony widok ze środka, te które cierpią na jego brak mają zarys czarnej kierownicy i deski rozdzielczej a szkoda bo z widoku kabiny kierowcy jest naprawdę przyjemna.

Dostępnych mamy sporo torów, również tych prawdziwych takich jak Nürburgring. Wierzcie mi, że jazda po tej trasie Bugatti Veyronem z prędkością ~300km/h robi wrażenie nawet przed telewizorem i z padem w łapie. Nawiązując do samochodów w grze ich jest mnóstwo, od najnowszych znanych modeli po stare Golfy II czy pierwsze generacje Nissana Skyline. Znajdziemy też modele koncepcyjne jak Acura DN-X Concept, którą widać poniżej.

Moją drugą ulubioną zaraz po jeździe samochodami funkcją w tej grze jest Photo Mode. Samochody, które mamy w garażu można wyciągać na tory bądź wybrane scenerie fotograficzne i bawić się w wirtualnego fotografa a uwierzcie mi wachlarz możliwości jest dość szeroki. Wszystkie obrazki dostępne w tym artykule zostały wykonane w ten sposób.

Największym plusem gry są niuanse takie jakby chociaż możliwość umycia samochody czy wyremontowania silnika. Są też te tory i ogromna liczba samochodów. Na minus wpisałbym jednak grafikę, bo spodziewałbym się więcej od tego tytułu – chociaż gra już nie pierwszej młodości. Drugim minusem jest ten tryb managera stajni, jakie to kretyńskie, nużące, zdecydowanie odradzam. Tryb kariery single player nie jest zbyt czasochłonny, nie ma wyścigów po 100 okrążeń jak w poprzednich seriach, a szkoda.

Mimo wszystko grę oceniam dobrze, myślę że warto by ją mieć w swoim arsenale. W skali 1-6 daje 4+. Szkoda, że nie widzę realnej konkurencji dla tej serii na konsoli Sony PlayStation.

Kto pisze?

Adrian Kwiatkowski

Kiedyś Łodzianin, obecnie warszawski słoik a tak naprawdę Tomaszowianin. Towarzyski ale introwertyk, zły ale dobry. Po prostu chodząca sprzeczność.

Leave a Comment

Connect with Facebook

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

2 komentarze

  • W wakacje kupiłem i grania było po kilka godzin dziennie, co nie nudziło mi się wcale. Różnorodność samochodów, trasy, których większości nie znałem (inne gry pozwalały poznać mi sporo tras) no i fajnie zrobiony multiplayer, są dla mnie plusami GT. Minusem jest grafika, a w szczególności cienie – no żebym nie był tak drobiazgowy, ale gdy się przyjrzy, jak cienie padają na samochód, grrrrrr.

    • myślę, że grafika jest największą piętą achillesową gry, z drugiej strony trasy górzyste mają genialną scenerie.

/* ]]> */